Yaşam

Ketebe Yayınları, Kemal Tahir Koleksiyonu’nu okurlarla buluşturdu.

Kemal Tahir’in külliyatı, “1890-1945 Türkiye” ve “1890-1945 Türkiye/İl” düzenlemesiyle Ketebe Yayınları tarafından yayımlandı. Kapak tasarımını Harun Tan’ın yaptığı külliyat, Atatürk Kültür Merkezi’nde düzenlenen toplantıda tanıtıldı.

Türk modernleşmesi odaklı okuma önerisinde ‘Göl Halkı’ öykü kitabıyla farklı bir döneme odaklandığı için ‘Devlet Ana’ kitapları dizi dışında değerlendirildi. Koleksiyonun ilk serisinde ‘Bir Mülk Kalesi’, ‘Yorgun Savaşçı’, ‘Esir Şehrin Halkı’, ‘Esir Şehrin Tutsağı’, ‘Kurt Kanunu’, ‘Yol Bölünmesi’ ve ‘Bozkırdaki Çekirdek’ sunulurken, ikinci seri ‘Yediçınar Yaylası’. ‘, ‘Köyün Kamburu’, ‘Koca Mal’, ‘Rahman Keser Yolları’, ‘Sağırdere’, ‘Körduman’ ve ‘Kelleci Memet’.

Yazarın daha önce yayımlanmamış mektupları, notları, yazarla ilgili eleştirileri ve anıları da ayrı başlıklar altında okuyucuya sunuldu.

“KEMAL TAHİR BİZİM İÇİN UZUN VE VERİMLİ BİR YOLCULUK OLDU”

Ketebe Yayınları Yazı İşleri Müdürü Furkan Çalışkan, projede emeği geçenlere teşekkür ederek, “Kemal Tahir bizim için uzun ve verimli bir yolculuk oldu. Kemal Tahir üzerinde çalışmaya başladıktan sonra kendimi bir okuldan mezun olmuş gibi hissettim. Kemal Tahir gibi bir ismin yayınlanma süreci farklıdır, kitaplardaki gibi değil, bir plan, program ve vizyon ister.”

Kurdukları ekiple uzun süredir yayınevinde çalıştıklarını ve bundan sonra da çalışmalarının devam edeceğini belirten Çalışkan, “Bugün daha bir başlangıç. 16 kitapla bir başlangıç ​​yapalım istedik” dedi.

‘KEMAL TAHİR KÖY ROMANCI DEĞİL, TAŞRA ROMANCI DEĞİL’

Kitapların önsözlerini yazan İstanbul Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. İsmail Coşkun, külliyat üzerinde yapılan ve yapılacak çalışmalardan da bahsetti. Yazarın hayatı, sosyal yapısı ve dönemi hakkında değerlendirmelerde bulunan Coşkun, Kemal Tahir’in roman ve hikâyelerinin köy romanlarıyla sınırlı kalamayacağını söyledi.

.

Külliyatın 2 seri olarak hazırlandığını ve farklı alanlara odaklanıldığını belirten Coşkun, şöyle konuştu:

“Türk modernleşmesinin tüm kırılmalarını, gerilemelerini, gerilemelerini, yükselişlerini, Anadolu’daki yansımalarını, kasaba, köy, kır, kent, oradaki temsil ve siyaset bağlantılarını konu alan metinlerdir. Bu nedenle Kemal Tahir değil. bu anlamda bir köy romancısı, ne de taşralı bir romancıdır.”
Coşkun, Türk modernleşmesinin yakın dönem hikayesinin usta edebiyatçının eserlerinde yer aldığını belirterek, “Onun hikayesi bizim hikayemizdir. Kemal Tahir’i güçlü kılan, hikayemize olan bu yoğun ilgisidir.” dedi. (KÜLTÜR SANAT HİZMETİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu